بیمه مسافرتی

خرید بیمه مسافرتی در اصفهان

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه است که مسافر را در برابر حوادث و اتفاقات احتمالی در سفر محافظت می کند. در کل، بیمه مسافرتی بسته به گزینه هایی که تحت پوشش خود دارد، شخص مورد نظر را تحت حمایت خود قرار می دهد. بسیاری از بیمه های درمانی برای مدت زمان سفر تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار خواهند گرفت. بیمه مسافرتی شرایط قابل اطمینانی در سفر برای مسافر فراهم می کند تا بدون هیچ نگرانی در سفر به او خوش بگذرد.

برای هر نوع سفر کاری، پزشکی، گردشگری یا سفرهایی که به ویزای شینگن نیاز دارند، بیمه مسافرتی خاصی وجود دارد. شرکت های مختلفی در ایران، خدمات و امکانات بیمه مسافرتی ارائه می دهند.  

خدمات بیمه های مسافرتی برای سفرهای خارجی:

1- پرداخت و جبران هزینه های پزشکی و بستری در مراکز درمانی خارج از کشور؛ اعم از هزینه های بستری در بیمارستان، جراحی، معاینات پزشکی و داروهای تجویز شده از جانب پزشک در صورت بروز بیماری یا صدمات جسمانی بیمه شده در خارج از ایران.


2- جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول سفر در اثر بیماری یا حادثه؛ در صورت بروز هر گونه حادثه یا بیماری ناگهانی بیمه شده، انتقال وی به یک مرکز درمانی مجهز و یا بازگرداندن وی به کشورمحل اقامت خود صورت خواهد گرفت. ممکن است با توجه به موقعیت و یا وخامت حال بیمه شده، وی به وسیله آمبولانس و یا سایر وسایل نقلیه، به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافته و یا در شرایط حادتر به کشورش بازگردانیده شود. 


3- پرداخت هزینه های فوریت دندانپزشکی؛ اعم از هزینه های معالجه دندان درد، درمان عفونت و کشیدن دندان.


4- بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور؛ در صورتی که بیمه شده، بیش از ۱۰ روز نیازمند بستری در بیمارستان باشد،هزینه بازگشت یکی از اعضای بلافصل خانواده وی به کشور محل اقامت، پرداخت خواهد گردید. ( این هزینه در صورتی که فرد قادر به استفاده از وسیله اصلی سفر خود نباشد، قابل پرداخت است.) 


5- بازگرداندن جسد متوفی؛ اگر بیمه شده بر اثر حوادث مشمول بیمه نامه فوت کند، تمهیدات لازم و هزینه های مورد نیاز جهت بازگرداندن جسد وی به کشور محل اقامتش تأمین خواهد شد


6- سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده؛ در صورتی که بیمه شده به علت حوادث و یا بیماریهای مشمول در بیمه نامه، بیش از ۱۰ روز در بیمارستان بستری شود، هزینه سفر یکی از اعضای بلافصل خانواده وی، از کشور محل اقامت بیمه شده، تأمین خواهد شد.( این هزینه شامل هزینه رفت و برگشت و مخارج اقامت وی می باشد.) 


7- بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده؛ در صورتی که بیمه شده به دلیل فوت ناگهانی یکی از اعضای نزدیک خانواده خود ( تا بستگان درجه دوم)، ناچار به توقف سفر و بازگشت به کشور محل اقامت باشد، هزینه سفر او به کشور پرداخت خواهد شد. ( پرداخت این هزینه در صورتی میسر است که بیمه شده امکان بازگشت با وسیله شخصی خود و یا وسیله ای که برای سفر اجاره شده است را نداشته باشد.)

8-تحویل دارو

9- ارسال پیام و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری؛ مسئولیت ارسال پیامهای اضطراری بیمه شده در ارتباط با حوادث مشمول بیمه نامه بر عهده بیمه گر بوده و به تقاضای بیمه شده، در اختیار وی قرار خواهد گرفت. ( این اطلاعات شامل فهرست مراجع درمانی نظیر نام پزشکان، متخصصین، دندانپزشکان یا پیراپزشکان نزدیک به محل، نشانی بیمارستانها، مراکز پزشکی، داروخانه ها و آمبولانسها به استثناء مراکز تشخیص پزشکی خواهد بود.)
10-حواله تضمین وجوه نقد
11- حواله وجوه نقد
12- جبران هزینه های ناشی از فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور؛ در صورت مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه بیمه گذار در خارج از کشور، شرکت بیمه، موظف است علاوه بر ارائه اطلاعات لازم جهت طی مراحل اداری مربوطه در مراجع قانونی و مؤسسات محلی برای بدست آوردن مدارک مفقود یا سرقت شده، هزینه های جابجایی و صدور المثنی آنها را نیز تا سقف مندرج در بیمه نامه تقبل نماید 

13- مساعدت حقوقی؛ در صورتی که بيمه شده به موجب قوانین مدنی كشوری که به آن سفر کرده است و در رابطه با خسارت اتفاقی وارد به شخص ثالث و يا عدم رعايت قوانين و مقررات اجرایی محلی به عنوان يک شهروند ساده تحت تعقيب قرار گيرد هزينه های دفاع قانونی از وی به استثناء مسئوليتهايی كه ناشی از استفاده، تملک يا نگهداری وسيله نقليه موتوری باشد تا سقف مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت است.
14-جبران خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما.

15- جبران خسارت تاخیر در ورود بار همراه مسافر؛ در صورتی که چمدان تحویل داده بیمه شده به شرکت هواپیمایی در زمان ورود به کشور مقصد، به وی تحویل داده نشود، هزینه های خرید لوازم و مواد بهداشتی ضروری تا سقف مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت خواهد بود
16- یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی.
17- پوشش تأخیر در حرکت؛ در صورتی که وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده بیمه گزار، حداقل ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، هزینه های تقبل شده به دلیل این تأخیر، تا سقف مندرج در بیمه نامه، به بیمه شده پرداخت خواهد شد. (هزینه هایی از قبیل حمل و نقل، اقامت در هتل و خورد و خوراک)
18- بازگرداندن کودکانی که بی سرپرست مانده اند؛ در صورتی که بیمه شده به علت بیماری، فوت و یا انتقال به کشور متبوع، قادر به مراقبت از فرزند زیر ۱۵ سال خود نباشد، هزينه برگشت فرزند وی به ايران تحت نظارت يک سرپرست، قابل پرداخت خواهد بود.

آنچه می بایست قبل از خرید یک بیمه نامه مسافرتی بدانید:

بيمه نامه مسافرتی، از تاريخ خروج بيمه گزار از مرزهای کشور ايران و تنها برای مسافرتهای کمتر از ۹۲ روز

 (سه ماه متوالی) معتبر است.

لازم به ذکر است بیمه شده می تواند در طول مدت اعتبار بيمه نامه، به دفعات به خارج از کشور سفر نمايد.
 اعتبار بیمه نامه مسافرتی از زمان خروج از کشور، آغاز می گردد
 در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر، تمدید آن مقدور نمی باشد
- در صورت عدم استفاده از بیمه نامه تا ۶ ماه پس از تاریخ صدور، می توانید با در دست داشتن اصل بیمه نامه و گذرنامه، به واحد صادر کننده آن مراجعه و نسبت به فسخ بیمه مسافرتی اقدام نمایید. ( این بند مشروط بر عدم دریافت ویزا و ممهور نشدن ویزا به مهر خروج از تاریخ صدور بیمه نامه است.)

چه سفرهایی نیازمند بیمه مسافرتی هستند؟
به عنوان یک مسافر می توانید برای تمامی سفرهای خود بیمه تهیه کنید اما در سفرهای خارجی ملزم به خرید بیمه نامه مسافرتی می باشید؛ چرا که یکی از شرایط صدور ویزا در اغلب سفارتخانه ها، داشتن بیمه نامه مسافرتی معتبر است. برای سفرهای داخلی نیز می توانید از بیمه حوادث انفرادی استفاده نمایید.


بیمه مسافرتی شینگن:

ویزای شینگن با توجه به هدف مسافر از سفر در 4 نوع کلی ارائه می شود و دریافت آن نیازمند خرید بیمه مسافرتی معتبر است. دارا بودن این بیمه نامه با توجه به نرخ بالای هزینه های درمان، در جبران خسارات پزشکی در کشورهای حوزه شینگن بسیار کارآمد است که با این وجود خرید بیمه مسافرتی شینگن کاملا منطقی و مقرون به صرفه به نظر می رسد. شایان ذکر است عواملی چون سن بیمه گذار، مدت زمان سفر و سقف تعهدات بر قیمت بیمه مسافرتی شینگن موثرند از این رو خرید بیمه مسافرتی شینگن نیازمند دقت و توجه کافی می باشد.

سن بیمه گذار:

شرکت های بیمه رده بندی های سنی برای بیمه گذاران خود تعریف کرده و مطابق آن به تعیین تعرفه های قیمت متفاوتی پرداخته اند. اگرچه این رده بندی های سنی در شرکت های بیمه ای یکسان است، از نرخ یکسانی تبعیت نمی کند. رده های سنی تا 12 سال، 13 تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا 75 سال، 76 تا 80 سال و 80 سال به بالا برای بیمه گذار تعریف شده اند. با افزایش سن، قیمت بیمه مسافرتی برای بیمه گذار افزایش می یابد.

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی:

بلافاصله پس از وقوع حادثه و یا نیاز به خدمات امدادی، حداکثر ظرف مدت 7 روز ( 168 ساعت)، با شرکت بیمه مربوطه تماس گرفته و شرح مختصری از واقعه را گزارش نمایید.
خسارتهای وارده به بیمه شده، طبق جداول مربوطه و پس از پایان سفر، نهایتاً ظرف مدت 30 روز قابل پرداخت است.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت غرامت، بیمه نامه، کپی صفحه اول شناسنامه، کپی پاسپورت از صفحات ورود و خروج به کشور در سفر مربوطه، اصل رسید هزینه های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت در نزد شرکت مرتبط است.

 

 

 

 

 

آژانس مسافرتی عتیق گشت

  • نشانی: اصفهان، پل فردوسی، خیابان شیخ صدوق شمالی، ساختمان عتیق گشت، کدپستی 8163655484

تـلفن: 36000 - 031 و 36651165 - 031

فکس: 36651157 - 031

ایمیل:

مشاوره تلفنی